Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron mendakwa Tun Mahathir hanya setia ketika berjawatan – Foto KLpost

Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya mencontohi Allahyarham Tun Ghafar Baba yang tetap setia kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) hingga akhir hayat.

Pengerusi BN Melaka, Datuk Seri Idris Haron, berkata kesetiaan kepada perjuangan bangsa yang sering dilaungkan Dr Mahathir sebelum ini hanya separuh jalan, tidak sama dengan perjuangan Ghafar yang pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO.

“Allahyarham Tun Ghafar yang mencipta bendera BN dan diguna pakai sehingga kini, adalah pejuang parti tulen, sekali gus menunjukkan kepada kita bahawa beliau adalah pejuang sebenar kepada agama, bangsa dan negara.

“Amat sesuai gelaran Setia Sepanjang Hayat diberikan kepada beliau (Tun Ghafar), tidak seperti Tun (Dr) Mahathir yang hanya setia ketika ada jawatan, ” katanya pada majlis Jamuan BN Parlimen Jasin di Dewan Lipat Kajang di sini, awal pagi ini lapor portal BHOnline.

Nota Ana Ghoib: Thoha Putrajaya peringatan dari firman Allah: Sudahkah datang kepadamu berita kaum-kaum penentang, (yaitu kaum) Fira’un dan (kaum) Samud? – (Al-Buruj: 17)

Apakah pernah kamu dengar pembalasan yang ditimpakan oleh Allah kepada mereka dan azab yang diturunkan-Nya kepada mereka tanpa ada seorang pun yang dapat menolaknya dari mereka?

Apabila Dia menghukum orang zalim dan penentang KEBENARAN, maka Dia menghukumnya dengan hukuman yang keras, sebagaimana layaknya hukuman dari Tuhan Yang Mahaperkasa lagi Mahakuasa.

Dari Amr ibnu Maimun, bahwa Nabi Saw. melewati seorang wanita yang sedang membaca firman-Nya: Sudahkah datang kepadamu berita kaum-kaum penentang? – (Al-Buruj: 17)

Maka Nabi Saw. bangkit dan mendengarkan seraya bersabda: Ya benar, telah datang kepadaku kisah mereka. – [HR Ibnu Abu Hatim]

Thoha Putrajaya – Umno sudah jadi penentang keadilan dan kebenaran pilih kasih maka bagaimana nasib kaum yang mengikut pimpinan kamu?

Susunan: Berita Mimpi – Ana Ghoib Syeikh Malaya – Tak semua faham yang faham jadi takut… maka janganlah sampai kaum Melayu ini memilih kesesatan dari petunjuk!

MESTI BACA: Sanusi: Tun Mahathir cuba tegur tapi seperti mencurah air di daun keladi

KLIK BACA: Ramai kawan Najib-Rosmah tanggung bala – Kadir Jasin

TERKINI: UMNO parti yang payah mati, kata Annuar Musa

KLIK BACA: Jokowi tidak terima hadiah Raja Saudi, penjawat awam Indonesia dianggap rasuah jika hadiah tidak diisytihar

KLIK BACA: Mahathir: Tangislah negara ku tersayang, rahsia telah terbongkar…

KLIK BACA: “Saya mohon maaf naikkan Najib Perdana Menteri”, kata Dr Mahathir

KLIK BACA: Kisah Sirul pembunuh Altantuya, hukuman gantung apa perasaannya? Tan Sri Sanusi Junid

Tolong Komen & Share