Penyanyi lagu Menahan Rindu, Wany Hasrita atau nama sebenar Nursyazwany Hasrita Hasbullah menerima ugutan bunuh menerusi beberapa komen dan mesej di laman instagram miliknya.

“Kejadian ini berlaku tiga minggu lepas. Saya diganggu oleh seorang peminat fanatik menerusi mesej dan komen di laman Instagram.

“Dia menghantarkan komen dan mesej yang berbunyi seperti, ‘jangan sampai aku jumpa kau perempuan miang, aku bunuh kau nanti’.

“Hampir tiga kali saya menyekatnya di laman Instagram dan dia tetap akan muncul dengan nama yang lebih kurang sama dan mengganggu saya.

“Sebagai solusi, saya mengambil tindakan dengan menyimpan segala ‘screen shot’ komen dan mesej yang dia hantar kepada saya. Saya juga memberi amaran kepada dirinya. Saya katakan kepadanya, negara kita ada undang-undang dan pihak berkuasa pasti akan dapat mencari siapakah dia.

“Akhirnya, saya langsung tidak melayan mesej dan komen peminat tersebut dan dia pun telah berhenti mengganggu saya,” katanya lapor Astro Gempak.

Wany juga mengatakan yang dia masih lagi mencuba untuk menyesuaikan diri dengan populariti yang sedang diterima olehnya semenjak lagu single pertamanya, Menahan Rindu mendapat sambutan yang hangat daripada peminat dan dia juga mahu mengambil langkah berhati-hati.

“Saya menyedari impak lagu Menahan Rindu membuatkan nama saya lebih dikenali. Saya bersyukur dengan kurniaan rezeki yang telah ditetapkan oleh Allah.

“Saya sedang menyesuaikan diri dengan apa yang terjadi sekarang. Saya juga mengambil langkah berjaga-jaga dengan setiap tindakan yang saya lakukan.

“Apa yang penting, saya mahu berusaha dengan lebih kuat agar apa yang saya kecapi sekarang tidak bersifat sementara atau ‘one hit wonder’. Saya mahu lebih fokus dalam mencipta produk berkualiti agar apa yang saya sampaikan dapat diterima ramai,” ujarnya lagi. – Astro Gempak

Wany yang merupakan pelajar Sains Perubatan di Universiti Sains dan Pengurusan (MSU), Kuala Lumpur.

Bakat nyanyian Wany Hasrita mula dihidu melalui aplikasi karaoke Smule apabila salah satu video nyanyiannya berjudul Tiga Malam (nyanyian asal Datuk Siti Nurhaliza) tular di alam maya.

KLIK BACA: Polis cari bomoh dakwa Zulfarhan curi laptop

KLIK VIDEO: Zulfarhan didera dengan getah paip, seterika, penyangku baju hingga mati kerana laptop

KLIK BACANajib tidak bolehkah sempena Ramadan bersikap jujur berkata benar?

KLIK BACAShafee didakwa terima wang Najib, Anwar gesa siasat

KLIK BACA: Tun Mahathir cabar peguam negara buktikan wang 1MDB masih ada?

KLIK BACA: Zaid mahu tolong bersihkan nama Najib

KLIK BACA: Perbuatan sembunyi kesalahan urusan Kerajaan salah di segi undang-undang – Tun Mahathir

KLIK BACA: Kit Siang cadang Najib jalani ujian poligraf terlebih dahulu

KLIK:  Video Dr Mahathir pandu uji Proton naik Genting Highlands

Tolong Komen & Share